11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • nüfusbilim çalışmalarının içeriği ve yöntemlerini tanımlayabilir.
  • demografik göstergelerin dayandığı veri kaynaklarını ayırt edebilir.
  • toplumların demokrafik göstergelerinde, ölüm-doğum oranları ve iç-dış nüfus hareketleri (göçler) ile bağlantılı olarak ortaya çıkan değişimleri açıklayabilir.
  • tarihsel süreç içinde dünya nüfusunda görülen büyüme ve düşüş süreçlerini ve bunların nedenlerini tartışabilir ve yorumlayabilir.
  • küresel demografik eğilimler ve bunların muhtemel sonuçları hakkında çıkarımlarda bulunabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin sunumu, kapsamı ve gereklilikleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi
2 Dersin sunumu, kapsamı ve gereklilikleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 3 13.
3 Nüfusbilim verilerinin kaynakları ve türleri: nüfus sayımları, kayıt sistemleri ve bilimsel araştırmalar Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 15 38.
4 Nüfus değişimlerine kuramsal yaklaşımlar Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 265 275.
5 Dünya nüfusunun zamansal değişimi Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 276 284.
6 Nüfus değişim unsurları: Doğum oranları ve ölçümü Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 39 70.
7 Nüfus değişim unsurları: Ölüm oranları ve ölçümü Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 110 165.
8 Arasınav
9 Nüfus değişim unsurları: İç göç (kavramlar, tanım ve ölçümü) Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 166 195.
10 Nüfus değişim unsurları: Uluslararası göç (kavramlar, tanım ve ölçümü) Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 196 226.
11 Nüfus kompozisyonu: yaş ve cinsiyet dağılımı Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 228 264.
12 Nüfus kompozisyonu: Etnik dağılım David Yaukey, Douglas L. Anderton and Jennifer H. Lundguist, Demography: The Study of Human Population, Waveland Press, 2007, pp. 363 394.
13 Nüfus değişiminin etkileri: çeşitlilik ve kültürel uyum Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 324 337.
14 Nüfus değişiminin etkileri: Kentleşme, gıda ve çevre David Yaukey, Douglas L. Anderton and Jennifer H. Lundguist, Demography: The Study of Human Population, Waveland Press, 2007, pp. 333 348.
15 Dünya nüfusunun geleceği üzerine değerlendirmeler Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010, pp. 367 377.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı 1. Dudley L. Poston and Leon F. Bouvier, Population and Society: An Introduction to Demography, Cambridge University Press, 2010 2. David Yaukey, Douglas L. Anderton and Jennifer H. Lundguist, Demography: The Study of Human Population, Waveland Press, 2007.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
15
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010